Na lange tijd, in verband met corona, was het  voor mij weer mogelijk om naar Kreta te gaan en onze contacten aldaar te bezoeken.

Deze reis was met name bedoeld om onze contacten te bezoeken en de honden te zien die buiten of in de opvang verzorgd worden. Ook wilde ik graag de nieuwe omheiningen zien waar wij als stichting aan mee hebben betaald.

We hebben € 500,-  voor voer achtergelaten bij Candy shop van Irakles  Somarakis. Hier van  zijn meteen donaties van voer gedaan   aan mensen die zwerfdieren verzorgen.

Ook probeert ons contact daar mensen te leren hoe ze het beste voor hun hond kunnen zorgen. En als ze geen voer kunnen betalen doneert zij daar ook wat voer. Veel honden liggen namelijk nog de hele dag aan een korte ketting.

Er zijn veel puppy s in de opvang, als ook verschillende middelgrote jonge honden .

Nieuwe Europese wet

Op 1 November is er een Europese wet in werking getreden. Dit betekent dat we geen honden meer naar Nederland kunnen halen als ze geen Traces hebben. Dit zegt zoveel als dat we toestemming hebben de hond van a naar b te vervoeren. Deze zijn niet of nog niet verkrijgbaar in Griekenland

Dus helaas  is het gevolg dat ons werk even  zal stoppen op de manier die we en u/jullie  gewend zijn.

Het blijft mogelijk om te adopteren. Hierin kunnen we bemiddelen en helpen, maar u zult zelf moeten reizen naar Griekenland om uw hond te adopteren. We ontzorgen dit helemaal. Uw vlucht wordt geboekt, verblijf  wordt geregeld. Meer uitleg  hieromtrent kunt u in de mail aanvragen: stichtingsecondchancerescuegreece@gmail.com

Zie mijn fotoverslag voor een impressie van mijn reis

Verslag van mijn korte trip naar Kreta